کولر گازی قیمت مناسب

فروش کولرگازی با قیمت مناسب مستقیم از بانه،کولرگازی ارزان ،کولرگازی اصل سامسونگ،ال جی ،گری

کولر گازی قیمت مناسب

فروش کولرگازی با قیمت مناسب مستقیم از بانه،کولرگازی ارزان ،کولرگازی اصل سامسونگ،ال جی ،گری

تفاوت گاز R410 و گاز R22 در کولر گازی

فرق بین گاز R410 و R22 چیست؟

هنگامی که قصد خرید کولر گازی(تهویه مطبوع) دارید، یکی از مهمترین معیار های شما نوع گازی است که در دستگاه از آن  استفاده شده. دربین گازهای موجود،گازهای R-22 و R-410A بیشترین استفاده را دارند که به ترتیب نیز به عنوان فرن و پورون شناخته می شوند.استفاده از هردونوع در یک دستگاه کولرگازی غیر ممکن است به همین دلیل در این مطلب قصد داریم تفاوت ها ،مزایا و معایب گاز های R-22 و R-410A را تقدیم شما عزیزان کنیم.

تاریخچه  گازR-22

گاز R-22  معمولا  با عنوان Freon نامیده می شود.طبق بررسی ها مرکز پژوهش های هوای پاک در سال 1989 در مورد حذف مواد شییمیایی که درحال تخریب لایه ازن هستند،گاز R-22  به علت داشتن کلروفلوئورو کربن (HCFC) جز این نوع مواد شناخته شد و کارشناسان در پی جایگزینی مناسب برای این نوع گاز بودند.

در سال 2010 تولید دستگاه های تهویه مطبوع با گاز R-22 ممنوع شد و گاز R-410A جایگزین آن شد.یکی دیگر از مصوبه های این قانون این بود که  تا سال 2030 همه دستگاه های که دارای گاز R-22 هستند کاملا حذف شوند.

گاز R-410A چیست:

گاز R-410A که  به نام Puron معروف است ، نام تجاری این نوع مبرد است. ترکیبات این گاز فلوئوروکربن (HFC) است که به لایه اوزون آسیب نمی رساند. بنابراین، از آن برای سیستم های تهویه مطبوع(کولر گازی) مسکونی جدید مورد استفاده قرار میگیرد.گاز R-410A در سال 2015 استاندارد ایالات متحده آمریکا را به خود اختصاص داد. اگر چه این نوع گاز در کولر گازی های جدید مورد استفاده قرار میگیرد،ولی حتما قبل از خرید نهایی خود،نوع گاز استفاده شده را بررسی کنید.

                                                                                                                               تفاوت گاز R410 و گاز R22 در کولر گازی

تفاوت های گاز R-410A و R-22

R-410A *نه تنها برای لایه اوزون بهتر است؛ بلکه عمل سرمادهی و گرمادهی را برای کولر گازی شما بهتر و راحت تر انجام میدهد

* ریسک خراب شدن کولر گازی های استفاده شده که از گاز R-410A  به  دلیل کاهش Over Heat بسیار کمتر از گاز R22 است

 *سیستم هایی که از R-410A استفاده می کنند نیز از روغن مصنوعی برای روانکاری استفاده می کنند، در صورتی که از روغن های معدنی در سیستم هایR-22   استفاده می شود.نکته قابل توجه این است که روغن های مصنوعی راحت تر حل میشوند و این باعث کارایی و بازدهی بالاتر سیستم های R-410A می باشد.

* لوله های مورد استفاده در کمپرسورهای گاز R-410A کوچکتر از لوله های کمپرسور R-22  است. همین امر موجب شده تا کمپرسور های R-410A  فشار بیشتری از طریق لوله ها برای خنک کردن هوا محیط  از طریق دریچه پنل کولر گازی دارد(تقریبت 60 در صد فشار بیشتر).

* گاز R-410A نقطه جوش پایین تری نسبت به R22 دارد.

مطالب بالا نشانگر این است که تفاوت های بسیاری بین این دو نوع مبرد وجود دارد و به راحتی میتوان فهمید که گاز R-410A مزایایی بیشتری نسبت به رقیب خود دارد و قطعا نظر شما هم همین است.

تعمیر کولرگازی تهران

امیدواریم از این مطلب استفاده لازم را برده باشین //تهیه شده در فروشگاه کولر گازی بانه

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.